Regulamin sklepu Trampoliny.com.pl

Regulamin w formie PDF

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO TRAMPOLINY.COM.PL

SPIS TRE¦CI:

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
  2. US£UGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDA¯Y
  4. SPOSOBY I TERMINY P£ATNO¦CI ZA PRODUKT
  5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
  6. REKLAMACJA PRODUKTU (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH DO 24 GRUDNIA 2014 ROKU)
  7. REKLAMACJA PRODUKTU (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
  8. POZAS¡DOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEÑ ORAZ ZASADY DOSTÊPU DO TYCH PROCEDUR
  9. PRAWO ODST¡PIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH DO 24 GRUDNIA 2014 ROKU)
  10. PRAWO ODST¡PIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
  11. POSTANOWIENIA DOTYCZ¡CE PRZEDSIÊBIORCÓW
  12. POSTANOWIENIA KOÑCOWE

Sklep Internetowy www.trampoliny.com.pl dba o prawa konsumenta. Konsument nie mo¿e zrzec siê praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta ni¿ postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta s± niewa¿ne, a w ich miejsce stosuje siê przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego te¿ postanowienia niniejszego Regulaminu nie maj± na celu wy³±czaæ ani ograniczaæ jakichkolwiek praw konsumentów przys³uguj±cych im na mocy bezwzglêdnie wi±¿±cych przepisów prawa, a wszelkie ewentualne w±tpliwo¶ci nale¿y t³umaczyæ na korzy¶æ konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodno¶ci postanowieñ niniejszego Regulaminu z powy¿szymi przepisami, pierwszeñstwo maj± te przepisy i nale¿y je stosowaæ.

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Sklep Internetowy dostêpny pod adresem internetowym www.trampoliny.com.pl prowadzony jest przez wspólników spó³ki cywilnej prowadz±cych wspólnie dzia³alno¶æ gospodarcz± w oparciu o umowê spó³ki cywilnej pod nazw± ATHLETIC SHOP MONIKA I PIOTR KARDAS SPÓ£KA CYWILNA (adres miejsca prowadzenia dzia³alno¶ci i adres do korespondencji: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa) NIP spó³ki cywilnej 1130032878, REGON spó³ki cywilnej 012077720, adres poczty elektronicznej: biuro@athleticshop.pl, to jest MONIKA KARDAS prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± pod firm± MONIKA KARDAS ATHLETIC SHOP WSPÓLNIK SPÓ£KI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia dzia³alno¶ci: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa) wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra w³a¶ciwego do spraw gospodarki, NIP 5271207974, REGON 141992245 oraz PIOTR KARDAS prowadz±cy dzia³alno¶æ gospodarcz± pod firm± PIOTR KARDAS ATHLETIC SHOP WSPÓLNIK SPÓ£KI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia dzia³alno¶ci: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra w³a¶ciwego do spraw gospodarki, NIP 9521055379, REGON 141992216.
    2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiêbiorców korzystaj±cych ze Sklepu Internetowego (z wyj±tkiem pkt. 11 Regulaminu, który skierowany jest wy³±cznie do przedsiêbiorców).
    3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w zwi±zku z realizacj± postanowieñ niniejszego Regulaminu jest Us³ugodawca. Dane osobowe przetwarzane s± w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatno¶ci opublikowanej na stronach Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Ka¿da osoba, której dane osobowe przetwarza Us³ugodawca ma prawo do wgl±du w ich tre¶æ oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
    4. Definicje:
      1. DZIEÑ ROBOCZY – jeden dzieñ od poniedzia³ku do pi±tku z wy³±czeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
      2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostêpny w Sklepie Internetowym umo¿liwiaj±cy utworzenie Konta.
      3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Us³uga Elektroniczna, interaktywny formularz dostêpny w Sklepie Internetowym umo¿liwiaj±cy z³o¿enie Zamówienia, w szczególno¶ci poprzez dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz okre¶lenie warunków Umowy Sprzeda¿y, w tym sposobu dostawy i p³atno¶ci.
      4. KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadaj±ca pe³n± zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowi±zuj±ce tak¿e osoba fizyczna posiadaj±ca ograniczon± zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej, której ustawa przyznaje zdolno¶æ prawn±; - która zawar³a lub zamierza zawrzeæ Umowê Sprzeda¿y ze Sprzedawc±.
      5. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.).
      6. PRODUKT – dostêpna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma bêd±ca przedmiotem Umowy Sprzeda¿y miêdzy Klientem a Sprzedawc±.
      7. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
      8. SKLEP INTERNETOWY - sklep internetowy Us³ugodawcy dostêpny pod adresem internetowym: www.trampoliny.com.pl.
      9. SPRZEDAWCA; US£UGODAWCA – wspólnicy spó³ki cywilnej prowadz±cy wspólnie dzia³alno¶æ gospodarcz± w oparciu o umowê spó³ki cywilnej pod nazw± ATHLETIC SHOP MONIKA I PIOTR KARDAS SPÓ£KA CYWILNA (adres miejsca prowadzenia dzia³alno¶ci i adres do korespondencji: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa) NIP spó³ki cywilnej 1130032878, REGON spó³ki cywilnej 012077720, adres poczty elektronicznej: biuro@athleticshop.pl, to jest MONIKA KARDAS prowadz±ca dzia³alno¶æ gospodarcz± pod firm± MONIKA KARDAS ATHLETIC SHOP WSPÓLNIK SPÓ£KI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia dzia³alno¶ci: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa) wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra w³a¶ciwego do spraw gospodarki, NIP 5271207974, REGON 141992245 oraz PIOTR KARDAS prowadz±cy dzia³alno¶æ gospodarcz± pod firm± PIOTR KARDAS ATHLETIC SHOP WSPÓLNIK SPÓ£KI CYWILNEJ (adres miejsca prowadzenia dzia³alno¶ci: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa) wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Dzia³alno¶ci Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra w³a¶ciwego do spraw gospodarki, NIP 9521055379, REGON 141992216.
      10. UMOWA SPRZEDA¯Y – umowa sprzeda¿y Produktu zawierana albo zawarta miêdzy Klientem a Sprzedawc± za po¶rednictwem Sklepu Internetowego.
      11. US£UGA ELEKTRONICZNA – us³uga ¶wiadczona drog± elektroniczn± przez Us³ugodawcê na rzecz Us³ugobiorcy za po¶rednictwem Sklepu Internetowego.
      12. US£UGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadaj±ca pe³n± zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowi±zuj±ce tak¿e osoba fizyczna posiadaj±ca ograniczon± zdolno¶æ do czynno¶ci prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadaj±ca osobowo¶ci prawnej, której ustawa przyznaje zdolno¶æ prawn±; - korzystaj±ca lub zamierzaj±ca korzystaæ z Us³ugi Elektronicznej.
      13. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA, USTAWA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
      14. ZAMÓWIENIE - o¶wiadczenie woli Klienta sk³adane za pomoc± Formularza Zamówienia i zmierzaj±ce bezpo¶rednio do zawarcia Umowy Sprzeda¿y Produktu ze Sprzedawc±.
  2. US£UGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
    1. W Sklepie Internetowym dostêpne s± nastêpuj±ce Us³ugi Elektroniczne: Konto, Formularz Zamówienia.
      1. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna siê z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Z³o¿enie Zamówienia nastêpuje po wykonaniu przez Klienta ³±cznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wype³nieniu Formularza Zamówienia i (2) klikniêciu na stronie Sklepu Internetowego po wype³nieniu Formularza Zamówienia pola „Zamówienie z obowi±zkiem zap³aty” – do tego momentu istnieje mo¿liwo¶æ samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu nale¿y kierowaæ siê wy¶wietlanymi komunikatami oraz informacjami dostêpnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia niezbêdne jest podanie przez Klienta nastêpuj±cych danych dotycz±cych Klienta: imiê i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowo¶æ, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz danych dotycz±cych Umowy Sprzeda¿y: Produkt/y, ilo¶æ Produktu/ów, miejsce i sposób dostawy Produktu/ów, sposób p³atno¶ci. W wypadku Klientów niebêd±cych konsumentami niezbêdne jest tak¿e podanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
      2. Us³uga Elektroniczna Formularz Zamówienia ¶wiadczona jest nieodp³atnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakoñczeniu z chwil± z³o¿enia Zamówienia za jego po¶rednictwem albo z chwil± wcze¶niejszego zaprzestania sk³adania Zamówienia za jego po¶rednictwem przez Us³ugobiorcê.
    2. Wymagania techniczne niezbêdne do wspó³pracy z systemem teleinformatycznym, którym pos³uguje siê Us³ugodawca: (1) komputer, laptop lub inne urz±dzenie multimedialne z dostêpem do Internetu; (2) dostêp do poczty elektronicznej; (3) przegl±darka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wy¿szej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wy¿szej, Opera w wersji 12.0 i wy¿szej, Google Chrome w wersji 23.0. i wy¿szej, Safari w wersji 5.0 i wy¿szej; (4) zalecana minimalna rozdzielczo¶æ ekranu: 1024x768; (5) w³±czenie w przegl±darce internetowej mo¿liwo¶ci zapisu plików Cookies oraz obs³ugi Javascript.
    3. Us³ugobiorca obowi±zany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami maj±c na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i w³asno¶ci intelektualnej Us³ugodawcy oraz osób trzecich. Us³ugobiorca obowi±zany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Us³ugobiorcê obowi±zuje zakaz dostarczania tre¶ci o charakterze bezprawnym.
    4. Tryb postêpowania reklamacyjnego:
      1. Reklamacje zwi±zane ze ¶wiadczeniem Us³ug Elektronicznych przez Us³ugodawcê oraz pozosta³e reklamacje zwi±zanie z dzia³aniem Sklepu Internetowego (z wy³±czeniem procedury reklamacji Produktu, która zosta³a wskazana w pkt. 6 i 7 Regulaminu) Us³ugobiorca mo¿e sk³adaæ na przyk³ad:
        1. pisemnie na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa;
        2. w formie elektronicznej za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@athleticshop.pl;
        3. Zaleca siê podanie przez Us³ugobiorcê w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczno¶ci dotycz±cych przedmiotu reklamacji, w szczególno¶ci rodzaju i daty wyst±pienia nieprawid³owo¶ci; (2) ¿±dania Us³ugobiorcy; oraz (3) danych kontaktowych sk³adaj±cego reklamacjê – u³atwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Us³ugodawcê. Wymogi podane w zdaniu poprzednim maj± formê jedynie zalecenia i nie wp³ywaj± na skuteczno¶æ reklamacji z³o¿onych z pominiêciem zalecanego opisu reklamacji.
      2. Ustosunkowanie siê do reklamacji przez Us³ugodawcê nastêpuje niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej z³o¿enia.
  3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDA¯Y
    1. Zawarcie Umowy Sprzeda¿y miêdzy Klientem, a Sprzedawc± nastêpuje po uprzednim z³o¿eniu przez Klienta Zamówienia za pomoc± Formularza Zamówieñ w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
    2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w z³otych polskich i zawiera podatki. O ³±cznej cenie wraz z podatkami Produktu bêd±cego przedmiotem Zamówienia, a tak¿e o kosztach dostawy (w tym op³atach za transport, dostarczenie i us³ugi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie mo¿na ustaliæ wysoko¶ci tych op³at – o obowi±zku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie sk³adania Zamówienia, w tym tak¿e w chwili wyra¿enia przez Klienta woli zwi±zania siê Umow± Sprzeda¿y.
    3. Procedura zawarcia Umowy Sprzeda¿y w Sklepie Internetowym za pomoc± Formularza Zamówieñ
      1. Zawarcie Umowy Sprzeda¿y miêdzy Klientem, a Sprzedawc± nastêpuje po uprzednim z³o¿eniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.2 Regulaminu.
      2. Po z³o¿eniu Zamówienia Sprzedawca niezw³ocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocze¶nie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjêcie do realizacji nastêpuje poprzez przes³anie przez Sprzedawcê Klientowi stosownej wiadomo¶ci e-mail na podany w trakcie sk³adania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej o¶wiadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjêciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzeda¿y. Z chwil± otrzymania przez Klienta powy¿szej wiadomo¶ci e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzeda¿y miêdzy Klientem, a Sprzedawc±.
    4. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostêpnienie Klientowi tre¶ci zawieranej Umowy Sprzeda¿y nastêpuje poprzez (1) udostêpnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przes³anie Klientowi wiadomo¶ci e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu. Tre¶æ Umowy Sprzeda¿y jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
  4. SPOSOBY I TERMINY P£ATNO¦CI ZA PRODUKT
    1. Sprzedawca udostêpnia Klientowi nastêpuj±ce sposoby p³atno¶ci z tytu³u Umowy Sprzeda¿y:
      1. P³atno¶æ za pobraniem przy odbiorze przesy³ki.
      2. P³atno¶æ gotówk± przy odbiorze osobistym.
      3. P³atno¶æ przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
        1. Bank: mBank SA.
        2. Numer rachunku: 64 1140 2004 0000 3902 2963 9383.
      4. P³atno¶ci elektroniczne i p³atno¶ci kart± p³atnicz± za po¶rednictwem serwisu Dotpay.pl – mo¿liwe aktualne sposoby p³atno¶ci okre¶lone s± na stronie Sklepu Internetowego w zak³adce "Jak zap³aciæ" oraz na stronie internetowej http://www.dotpay.pl.
      5. Rozliczenia transakcji p³atno¶ciami elektronicznymi i kart± p³atnicz± przeprowadzane s± zgodnie z wyborem Klienta za po¶rednictwem serwisu Dotpay.pl. Obs³ugê p³atno¶ci elektronicznych i kart± p³atnicz± prowadzi: Dotpay.pl – spó³ka DOTPAY S.A. z siedzib± w Krakowie, przy ul. Wielickiej 72, 30-552 Kraków, NIP 6342661860, REGON 240770255, wpisana do rejestru przedsiêbiorców pod numerem KRS 0000296790, prowadzonego przez S±d Rejonowy Kraków-¦ródmie¶cie w Krakowie, Wydzia³ XI Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego, o kapitale zak³adowym 4.000.000,00 z³otych, kapitale wp³aconym 4.000.000,00 z³otych.
      6. P³atno¶ci w systemie ratalnym - p³atno¶æ odbywa siê w ca³o¶ci lub czê¶ci ze ¶rodków pochodz±cych z kredytu udzielonego przez spó³kê Santander Consumer Finanse S.A (spó³ka Santander Consumer Finanse S.A. z siedzib± we Wroc³awiu, Strzegomska 42c, 53-611 Wroc³aw, kapita³ zak³adowy 20 000 000,00 z³ (op³acony w ca³o¶ci), zarejestrowana w rejestrze przedsiêbiorców Krajowego Rejestru S±dowego prowadzonym przez S±d Rejonowy Wroc³aw – Fabryczna we Wroc³awiu, VI Wydzia³ Gospodarczy Krajowego Rejestru S±dowego pod numerem KRS: 0000094876, NIP: 8981011992, REGON: 930695605).
    2. Termin p³atno¶ci:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta p³atno¶ci gotówk± przy odbiorze osobistym, p³atno¶ci przelewem, p³atno¶ci elektronicznych albo p³atno¶ci kart± p³atnicz±, Klient obowi±zany jest do dokonania p³atno¶ci w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzeda¿y.
      2. W przypadku wyboru przez Klienta p³atno¶ci za pobraniem przy odbiorze przesy³ki, Klient obowi±zany jest do dokonania p³atno¶ci przy odbiorze przesy³ki.
  5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU PRODUKTU
    1. Dostawa Produktu dostêpna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    2. Dostawa Produktu do Klienta jest odp³atna, chyba ¿e Umowa Sprzeda¿y stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym op³aty za transport, dostarczenie i us³ugi pocztowe) s± wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zak³adce „Koszty przesy³ek” oraz w trakcie sk³adania Zamówienia, w tym tak¿e w chwili wyra¿enia przez Klienta woli zwi±zania siê Umow± Sprzeda¿y.
    3. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezp³atny.
    4. Sprzedawca udostêpnia Klientowi nastêpuj±ce sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
      1. Przesy³ka pocztowa, przesy³ka pocztowa pobraniowa.
      2. Przesy³ka kurierska, przesy³ka kurierska pobraniowa.
      3. Transport w³asny Sprzedawcy na terenie m.st. Warszawy.
      4. Odbiór osobisty dostêpny pod adresem: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa, w Dni Robocze, od poniedzia³ku do pi±tku w godzinach 11:00 – 19:00 oraz w soboty w godzinach 10:00 – 15:00.
    5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 14 dni kalendarzowych, chyba ¿e w opisie danego Produktu lub w trakcie sk³adania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o ró¿nych terminach dostawy, terminem dostawy jest najd³u¿szy podany termin, który jednak nie mo¿e przekroczyæ 14 dni kalendarzowych. Pocz±tek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy siê w nastêpuj±cy sposób:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci przelewem, p³atno¶ci elektroniczne lub kart± p³atnicz± - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
      2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzeda¿y.
      3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez bank o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie pó¼niej jednak ni¿ od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy ¶rodkami z udzielonego Klientowi kredytu.
    6. Termin gotowo¶ci Produktu do odbioru przez Klienta – w przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt bêdzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 14 dni kalendarzowych, chyba ¿e w opisie danego Produktu lub w trakcie sk³adania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o ró¿nych terminach gotowo¶ci do odbioru, terminem gotowo¶ci do odbioru jest najd³u¿szy podany termin, który jednak nie mo¿e przekroczyæ 14 dni kalendarzowych. O gotowo¶ci Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcê poprzez przes³anie stosownej wiadomo¶ci e-mail na podany w trakcie sk³adania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta. Pocz±tek biegu terminu gotowo¶ci Produktu do odbioru przez Klienta liczy siê w nastêpuj±cy sposób:
      1. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci przelewem, p³atno¶ci elektroniczne lub kart± p³atnicz± - od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
      2. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu gotówk± przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy Sprzeda¿y.
      3. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu p³atno¶ci w systemie ratalnym – od dnia powiadomienia Sprzedawcy przez bank o zawarciu z Klientem umowy kredytowej, nie pó¼niej jednak ni¿ od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy ¶rodkami z udzielonego Klientowi kredytu.
  6. REKLAMACJA PRODUKTU
    (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH DO 24 GRUDNIA 2014 ROKU)
    1. Podstawa i zakres odpowiedzialno¶ci Sprzedawcy wobec Klienta bêd±cego osob± fizyczn±, który nabywa Produkt w celu niezwi±zanym z dzia³alno¶ci± zawodow± lub gospodarcz±, z tytu³u niezgodno¶ci Produktu z Umow± Sprzeda¿y s± okre¶lone powszechnie obowi±zuj±cymi przepisami prawa, w szczególno¶ci ustaw± z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzeda¿y konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.).
    2. Szczegó³owe informacje dotycz±ce odpowiedzialno¶ci Sprzedawcy z tytu³u niezgodno¶ci Produktu z Umow± Sprzeda¿y oraz uprawnieñ Klienta s± okre¶lone na stronie Sklepu Internetowego w zak³adce "Reklamacja towaru".
    3. Reklamacja (w tym tak¿e zawiadomienie o niezgodno¶ci Produktu z Umow± Sprzeda¿y oraz zg³oszenie odpowiedniego ¿±dania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodno¶ci z Umow± Sprzeda¿y lub z³o¿enie o¶wiadczenia o obni¿eniu ceny albo odst±pieniu od Umowy Sprzeda¿y) mo¿e zostaæ z³o¿ona przez Klienta na przyk³ad:
      1. pisemnie na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa;
      2. w formie elektronicznej za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@athleticshop.pl;
    4. Zaleca siê podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczno¶ci dotycz±cych przedmiotu reklamacji, w szczególno¶ci rodzaju i daty wyst±pienia niezgodno¶ci; (2) ¿±dania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodno¶ci z Umow± Sprzeda¿y lub o¶wiadczenia o obni¿eniu ceny albo odst±pieniu od Umowy Sprzeda¿y; oraz (3) danych kontaktowych sk³adaj±cego reklamacjê – u³atwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcê. Wymogi podane w zdaniu poprzednim maj± formê jedynie zalecenia i nie wp³ywaj± na skuteczno¶æ reklamacji z³o¿onych z pominiêciem zalecanego opisu reklamacji.
    5. Sprzedawca ustosunkuje siê do reklamacji Klienta niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej z³o¿enia. Brak ustosunkowania siê Sprzedawcy w powy¿szym terminie oznacza, ¿e Sprzedawca uzna³ reklamacjê za uzasadnion±.
    6. W przypadku, gdy do ustosunkowania siê przez Sprzedawcê do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnieñ Klienta wynikaj±cych z niezgodno¶ci Produktu z Umow± Sprzeda¿y niezbêdne bêdzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcê o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa. Je¿eli jednak ze wzglêdu na rodzaj niezgodno¶ci, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta by³oby niemo¿liwe albo nadmiernie utrudnione, Klient obowi±zany jest, po uprzednim uzgodnieniu terminu, udostêpniæ Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt siê znajduje.
    7. Pro¶ba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 6.6 Regulaminu nie ma wp³ywu na bieg terminu na ustosunkowanie siê Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 6.5 Regulaminu.
  7. REKLAMACJA PRODUKTU
    (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
    1. Podstawa i zakres odpowiedzialno¶ci Sprzedawcy wzglêdem Klienta, je¿eli sprzedany Produkt ma wadê fizyczn± lub prawn± (rêkojmia) s± okre¶lone powszechnie obowi±zuj±cymi przepisami prawa, w szczególno¶ci w Kodeksie Cywilnym.
    2. Sprzedawca obowi±zany jest dostarczyæ Klientowi Produkt bez wad. Szczegó³owe informacje dotycz±ce odpowiedzialno¶ci Sprzedawcy z tytu³u wady Produktu oraz uprawnieñ Klienta s± okre¶lone na stronie Sklepu Internetowego w zak³adce "Reklamacja towaru".
    3. Reklamacja mo¿e zostaæ z³o¿ona przez Klienta na przyk³ad:
      1. pisemnie na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa;
      2. w formie elektronicznej za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@athleticshop.pl;
    4. Zaleca siê podanie przez Klienta w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczno¶ci dotycz±cych przedmiotu reklamacji, w szczególno¶ci rodzaju i daty wyst±pienia wady; (2) ¿±dania sposobu doprowadzenia Produktu do zgodno¶ci z Umow± Sprzeda¿y lub o¶wiadczenia o obni¿eniu ceny albo odst±pieniu od Umowy Sprzeda¿y; oraz (3) danych kontaktowych sk³adaj±cego reklamacjê – u³atwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcê. Wymogi podane w zdaniu poprzednim maj± formê jedynie zalecenia i nie wp³ywaj± na skuteczno¶æ reklamacji z³o¿onych z pominiêciem zalecanego opisu reklamacji.
    5. Sprzedawca ustosunkuje siê do reklamacji Klienta niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej z³o¿enia. Brak ustosunkowania siê Sprzedawcy w powy¿szym terminie oznacza, ¿e Sprzedawca uzna³ reklamacjê za uzasadnion±.
    6. W przypadku, gdy do ustosunkowania siê przez Sprzedawcê do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnieñ Klienta wynikaj±cych z rêkojmi niezbêdne bêdzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcê o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na adres ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa. Je¿eli jednak ze wzglêdu na rodzaj wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta by³oby niemo¿liwe albo nadmiernie utrudnione, Klient poproszony zostanie o udostêpnienie, po uprzednim uzgodnieniu terminu, Produktu Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt siê znajduje.
    7. Pro¶ba o dostarczenie Produktu, o której mowa w pkt. 7.6 Regulaminu nie ma wp³ywu na bieg terminu na ustosunkowanie siê Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w pkt. 7.5 Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta ¿±dania od Sprzedawcy demonta¿u wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usuniêciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego.
  8. POZAS¡DOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEÑ ORAZ ZASADY DOSTÊPU DO TYCH PROCEDUR
    1. Szczegó³owe informacje dotycz±ce mo¿liwo¶ci skorzystania przez Klienta bêd±cego konsumentem z pozas±dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeñ oraz zasady dostêpu do tych procedur dostêpne s± w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji spo³ecznych, do których zadañ statutowych nale¿y ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod nastêpuj±cymi adresami internetowymi Urzêdu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
    2. -
    3. Klient bêd±cy konsumentem posiada nastêpuj±ce przyk³adowe mo¿liwo¶ci skorzystania z pozas±dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeñ:
      1. Klient uprawniony jest do zwrócenia siê do sta³ego polubownego s±du konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygniêcie sporu wynik³ego z zawartej Umowy Sprzeda¿y. Regulamin organizacji i dzia³ania sta³ych polubownych s±dów konsumenckich okre¶la rozporz±dzenie ministra sprawiedliwo¶ci z dnia 25 wrze¶nia 2001 r. w sprawie okre¶lenia regulaminu organizacji i dzia³ania sta³ych polubownych s±dów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
      2. Klient uprawniony jest do zwrócenia siê do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczêcie postêpowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakoñczenia sporu miêdzy Klientem, a Sprzedawc±. Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostêpna jest w siedzibach oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
      3. Klient mo¿e uzyskaæ bezp³atn± pomoc w sprawie rozstrzygniêcia sporu miêdzy Klientem, a Sprzedawc±, korzystaj±c tak¿e z bezp³atnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji spo³ecznej, do której zadañ statutowych nale¿y ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane s± przez Federacjê Konsumentów pod bezp³atnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostêpna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiêdzy konsumentami i przedsiêbiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywn± i wielojêzyczn± stronê internetow± z punktem kompleksowej obs³ugi dla konsumentów i przedsiêbiorców d±¿±cych do pozas±dowego rozstrzygniêcia sporu dotycz±cego zobowi±zañ umownych wynikaj±cych z internetowej umowy sprzeda¿y lub umowy o ¶wiadczenie us³ug.
  9. PRAWO ODST¡PIENIA OD UMOWY
    (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH DO 24 GRUDNIA 2014 ROKU)
    1. Konsument, który zawar³ umowê na odleg³o¶æ, mo¿e od niej odst±piæ bez podania przyczyn, sk³adaj±c stosowne o¶wiadczenie w terminie dziesiêciu dni kalendarzowych. Do zachowania tego terminu wystarczy wys³anie o¶wiadczenia przed jego up³ywem. O¶wiadczenie o odst±pieniu od umowy mo¿e zostaæ z³o¿one na przyk³ad:
      1. pisemnie na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa;
      2. w formie elektronicznej za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@athleticshop.pl;
    2. Przyk³adowy wzór formularza odst±pienia od umowy dostêpny jest na stronie Sklepu Internetowego w zak³adce "Odst±pienie od umowy". Konsument mo¿e skorzystaæ z wzoru formularza, jednak nie jest to obowi±zkowe.
    3. Termin dziesiêciodniowy, w którym konsument mo¿e odst±piæ od umowy, liczy siê w przypadku Umowy Sprzeda¿y od dnia wydania Produktu, a gdy umowa dotyczy ¶wiadczenia Us³ugi Elektronicznej od dnia jej zawarcia.
    4. W razie odst±pienia od umowy umowa jest uwa¿ana za niezawart±, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowi±zañ. To, co strony ¶wiadczy³y, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba ¿e zmiana by³a konieczna w granicach zwyk³ego zarz±du. Zwrot powinien nast±piæ niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie czternastu dni kalendarzowych. Je¿eli konsument dokona³ jakichkolwiek przedp³at, nale¿± siê od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedp³aty.
    5. Sprzedawca zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego p³atno¶ci, w tym koszty dostawy Produktu do Klienta, na wskazany przez konsumenta numer rachunku bankowego, chyba ¿e konsument wska¿e inny sposób. Konsument mo¿e zwróciæ Produkt Sprzedawcy na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa.
    6. Prawo odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ nie przys³uguje konsumentowi w wypadkach: (1) ¶wiadczenia us³ug rozpoczêtego, za zgod± konsumenta, przed up³ywem terminu, o którym mowa powy¿ej w pkt 9.1 oraz 9.3; (2) dotycz±cych nagrañ audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych no¶nikach danych po usuniêciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania; (3) umów dotycz±cych ¶wiadczeñ, za które cena lub wynagrodzenie zale¿y wy³±cznie od ruchu cen na rynku finansowym; (4) ¶wiadczeñ o w³a¶ciwo¶ciach okre¶lonych przez konsumenta w z³o¿onym przez niego zamówieniu lub ¶ci¶le zwi±zanych z jego osob±; (5) ¶wiadczeñ, które z uwagi na ich charakter nie mog± zostaæ zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu; (6) dostarczania prasy; (7) us³ug w zakresie gier hazardowych.
  10. PRAWO ODST¡PIENIA OD UMOWY
    (DOTYCZY UMÓW SPRZEDA¯Y ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
    1. Konsument, który zawar³ umowê na odleg³o¶æ, mo¿e w terminie 14 dni kalendarzowych odst±piæ od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyj±tkiem kosztów okre¶lonych w pkt. 10.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wys³anie o¶wiadczenia przed jego up³ywem. O¶wiadczenie o odst±pieniu od umowy mo¿e zostaæ z³o¿one na przyk³ad:
      1. pisemnie na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa;
      2. w formie elektronicznej za po¶rednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@athleticshop.pl;
    2. Przyk³adowy wzór formularza odst±pienia od umowy zawarty jest w za³±czniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostêpny jest na stronie Sklepu Internetowego w zak³adce "Odst±pienie od umowy". Konsument mo¿e skorzystaæ z wzoru formularza, jednak nie jest to obowi±zkowe.
    3. Bieg terminu do odst±pienia od umowy rozpoczyna siê:
      1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, bêd±c zobowi±zany do przeniesienia jego w³asno¶ci (np. Umowa Sprzeda¿y) – od objêcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazan± przez niego osobê trzeci± inn± ni¿ przewo¼nik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które s± dostarczane osobno, partiami lub w czê¶ciach – od objêcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub czê¶ci albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objêcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
      2. dla pozosta³ych umów – od dnia zawarcia umowy.
    4. W przypadku odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ umowê uwa¿a siê za niezawart±.
    5. Sprzedawca ma obowi±zek niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania o¶wiadczenia konsumenta o odst±pieniu od umowy, zwróciæ konsumentowi wszystkie dokonane przez niego p³atno¶ci, w tym koszty dostawy Produktu (z wyj±tkiem dodatkowych kosztów wynikaj±cych z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego ni¿ najtañszy zwyk³y sposób dostawy dostêpny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu p³atno¶ci przy u¿yciu takiego samego sposobu p³atno¶ci, jakiego u¿y³ konsument, chyba ¿e konsument wyra¼nie zgodzi³ siê na inny sposób zwrotu, który nie wi±¿e siê dla niego z ¿adnymi kosztami. Je¿eli Sprzedawca nie zaproponowa³, ¿e sam odbierze Produkt od konsumenta, mo¿e wstrzymaæ siê ze zwrotem p³atno¶ci otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odes³ania, w zale¿no¶ci od tego, które zdarzenie nast±pi wcze¶niej.
    6. Konsument ma obowi±zek niezw³ocznie, nie pó¼niej ni¿ w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odst±pi³ od umowy, zwróciæ Produkt Sprzedawcy lub przekazaæ go osobie upowa¿nionej przez Sprzedawcê do odbioru, chyba ¿e Sprzedawca zaproponowa³, ¿e sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odes³anie Produktu przed jego up³ywem. Konsument mo¿e zwróciæ Produkt na adres: ul. Lubelska 20/20A; 03-802 Warszawa.
    7. Konsument ponosi odpowiedzialno¶æ za zmniejszenie warto¶ci Produktu bêd±ce wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczaj±cy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
    8. Mo¿liwe koszty zwi±zane z odst±pieniem przez konsumenta od umowy, które obowi±zany jest ponie¶æ konsument:
      1. Je¿eli konsument wybra³ sposób dostawy Produktu inny ni¿ najtañszy zwyk³y sposób dostawy dostêpny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowi±zany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
      2. Konsument ponosi bezpo¶rednie koszty zwrotu Produktu.
      3. W przypadku Produktu bêd±cego us³ug±, której wykonywanie - na wyra¼ne ¿±danie konsumenta - rozpoczê³o siê przed up³ywem terminu do odst±pienia od umowy, konsument, który wykonuje prawo odst±pienia od umowy po zg³oszeniu takiego ¿±dania, ma obowi±zek zap³aty za ¶wiadczenia spe³nione do chwili odst±pienia od umowy. Kwotê zap³aty oblicza siê proporcjonalnie do zakresu spe³nionego ¶wiadczenia, z uwzglêdnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Je¿eli cena lub wynagrodzenie s± nadmierne, podstaw± obliczenia tej kwoty jest warto¶æ rynkowa spe³nionego ¶wiadczenia.
    9. Prawo odst±pienia od umowy zawartej na odleg³o¶æ nie przys³uguje konsumentowi w odniesieniu do umów:
      1. (1) o ¶wiadczenie us³ug, je¿eli Sprzedawca wykona³ w pe³ni us³ugê za wyra¼n± zgod± konsumenta, który zosta³ poinformowany przed rozpoczêciem ¶wiadczenia, ¿e po spe³nieniu ¶wiadczenia przez Sprzedawcê utraci prawo odst±pienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zale¿y od wahañ na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mog± wyst±piæ przed up³ywem terminu do odst±pienia od umowy; (3) w której przedmiotem ¶wiadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany wed³ug specyfikacji konsumenta lub s³u¿±cy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem ¶wiadczenia jest Produkt ulegaj±cy szybkiemu zepsuciu lub maj±ca krótki termin przydatno¶ci do u¿ycia; (5) w której przedmiotem ¶wiadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczêtowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie mo¿na zwróciæ ze wzglêdu na ochronê zdrowia lub ze wzglêdów higienicznych, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem ¶wiadczenia s± Produkty, które po dostarczeniu, ze wzglêdu na swój charakter, zostaj± nieroz³±cznie po³±czone z innymi rzeczami; (7) w której przedmiotem ¶wiadczenia s± napoje alkoholowe, których cena zosta³a uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzeda¿y, a których dostarczenie mo¿e nast±piæ dopiero po up³ywie 30 dni i których warto¶æ zale¿y od wahañ na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyra¼nie ¿±da³, aby Sprzedawca do niego przyjecha³ w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; je¿eli Sprzedawca ¶wiadczy dodatkowo inne us³ugi ni¿ te, których wykonania konsument ¿±da³, lub dostarcza Produkty inne ni¿ czê¶ci zamienne niezbêdne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odst±pienia od umowy przys³uguje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych us³ug lub Produktów; (9) w której przedmiotem ¶wiadczenia s± nagrania d¼wiêkowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczêtowanym opakowaniu, je¿eli opakowanie zosta³o otwarte po dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyj±tkiem umowy o prenumeratê; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o ¶wiadczenie us³ug w zakresie zakwaterowania, innych ni¿ do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, us³ug zwi±zanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, je¿eli w umowie oznaczono dzieñ lub okres ¶wiadczenia us³ugi; (13) o dostarczanie tre¶ci cyfrowych, które nie s± zapisane na no¶niku materialnym, je¿eli spe³nianie ¶wiadczenia rozpoczê³o siê za wyra¼n± zgod± konsumenta przed up³ywem terminu do odst±pienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcê o utracie prawa odst±pienia od umowy.
  11. POSTANOWIENIA DOTYCZ¡CE PRZEDSIÊBIORCÓW
    1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotycz± wy³±cznie Klientów i Us³ugobiorców nie bêd±cych konsumentami.
    2. Sprzedawcy przys³uguje prawo odst±pienia od Umowy Sprzeda¿y zawartej z Klientem niebêd±cym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odst±pienie od Umowy Sprzeda¿y w tym wypadku mo¿e nast±piæ bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebêd±cego konsumentem ¿adnych roszczeñ w stosunku do Sprzedawcy.
    3. W wypadku Klientów nie bêd±cych konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyæ dostêpne sposoby p³atno¶ci, w tym tak¿e wymagaæ dokonania przedp³aty w ca³o¶ci albo czê¶ci i to niezale¿nie od wybranego przez Klienta sposobu p³atno¶ci oraz faktu zawarcia Umowy Sprzeda¿y.
    4. Z chwil± wydania przez Sprzedawcê Produktu przewo¼nikowi przechodz± na Klienta nie bêd±cego konsumentem korzy¶ci i ciê¿ary zwi±zane z Produktem oraz niebezpieczeñstwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialno¶ci za utratê, ubytek lub uszkodzenie Produktu powsta³e od przyjêcia go do przewozu a¿ do wydania go Klientowi oraz za opó¼nienie w przewozie przesy³ki.
    5. W razie przes³ania Produktu do Klienta za po¶rednictwem przewo¼nika Klient nie bêd±cy konsumentem obowi±zany jest zbadaæ przesy³kê w czasie i w sposób przyjêty przy przesy³kach tego rodzaju. Je¿eli stwierdzi, ¿e w czasie przewozu nast±pi³ ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowi±zany jest dokonaæ wszelkich czynno¶ci niezbêdnych do ustalenia odpowiedzialno¶ci przewo¼nika.
    6. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialno¶æ Sprzedawcy z tytu³u rêkojmi za Produkt wobec Klienta nie bêd±cego konsumentem zostaje wy³±czona.
    7. W wypadku Us³ugobiorców nie bêd±cych konsumentami Us³ugodawca mo¿e wypowiedzieæ umowê o ¶wiadczenie Us³ugi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przes³anie Us³ugobiorcy stosownego o¶wiadczenia.
    8. Odpowiedzialno¶æ Us³ugodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Us³ugobiorcy/Klienta nie bêd±cego konsumentem, bez wzglêdu na jej podstawê prawn±, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak równie¿ za wszelkie roszczenia w sumie - do wysoko¶ci zap³aconej ceny oraz kosztów dostawy z tytu³u Umowy Sprzeda¿y, nie wiêcej jednak ni¿ do kwoty jednego tysi±ca z³otych. Us³ugodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialno¶æ w stosunku do Us³ugobiorcy/Klienta nie bêd±cego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialno¶ci z tytu³u utraconych korzy¶ci w stosunku do Us³ugobiorcy/Klienta nie bêd±cego konsumentem.
    9. Wszelkie spory powsta³e pomiêdzy Sprzedawc±/Us³ugodawc±, a Klientem/Us³ugobiorc± niebêd±cym konsumentem zostaj± poddane s±dowi w³a¶ciwemu ze wzglêdu na siedzibê Sprzedawcy/Us³ugodawcy.
  12. POSTANOWIENIA KOÑCOWE
    1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane s± w jêzyku polskim.
    2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie maj± zastosowanie powszechnie obowi±zuj±ce przepisy prawa polskiego, w szczególno¶ci: Kodeksu cywilnego; ustawy o ¶wiadczeniu us³ug drog± elektroniczn± z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); dla Umów Sprzeda¿y zawartych do 24 grudnia 2014 roku z Klientami bêd±cymi konsumentami - przepisy ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialno¶ci za szkodê wyrz±dzon± przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. 2000 nr 22, poz. 271 ze zm.) oraz ustawy o szczególnych warunkach sprzeda¿y konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 141, poz. 1176 ze zm.); dla Umów Sprzeda¿y zawartych od 25 grudnia 2014 roku z Klientami bêd±cymi konsumentami - przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne w³a¶ciwe przepisy powszechnie obowi±zuj±cego prawa.
Wróæ na stronê g³ówn±